Ser z jogurtem i aronią, śniadanie bez cukru

Aronia odchudza i  jest jednym z najzdrowszych owoców świata. Nie musimy wcale jeść słodkich dżemów z tych owoców. Polecam  biały ser  z jogurtem i duszoną  aronią. Smaczne, zdrowe, dietetyczne. Diety: bezglutenowa, łatwostrawna, w chorobach serca i układu trawiennego, dla odchudzających się i diabetyków.

Owoce aronii posiadają bardzo dużo polifenoli oraz innych przeciwutleniaczy zwalczających wolne rodniki. Mają także działanie przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe, przeciwalergiczne, przeciwzakrzepowe. Ze względu na wysoką zawartość antocyjanów, czyli związków nadających owocom ciemną barwę  posiadających właściwości przeciwutleniające, można aronię nazwać prawdziwym eliksirem młodości. Opóźnia  procesy starzenia, sprzyja też odchudzaniu. Jest  bogatym źródłem wielu witamin i mikroelementów, które wspomagają układ odpornościowy.  Oczyszcza organizm z toksyn, łagodzi skutki negatywnego oddziaływania stresu na organizm.

Aronia szczególnie polecana jest osobom chorym na nadciśnienie tętnicze, gdyż wpływa na jego obniżenie. Wskazana także dla chorych na cukrzycę. Picie soku zalecane jest również w wielu innych  chorobach.  Łagodzi skutki szkodliwego promieniowania oraz dolegliwości związane z chorobami trzustki i wątroby, z tego względu zalecana jest nawet  w  profilaktyce  w chorób nowotworowych.

Trzeba jeszcze dodać, że  Polska jest potęgą w jej produkcji i przetwarzaniu.

 

Aronia znana jest ze swojej cierpkości, więc w sokach i dżemach  neutralizuje się ten smak dużą ilością cukru. Ja polecam inną metodę.  Aronię, jeżeli uda ci się jeszcze kupić  na bazarze,  najlepiej  podzielić na małe porcje i zamrozić. Już po jednej dobie mrożenia traci swój cierpki smak. Wtedy wystarczy taką porcyjkę poddusić przez ok. 10 minut z odrobiną wody i jest gotowa do jedzenia.

Owoce, razem z utworzonym sokiem, kładziemy na biały ser, polany wcześniej jogurtem. Danie jest tym bardziej dietetyczne, im mniej tłusty jogurt wykorzystamy. Nie polecam więc jogurtu greckiego, ale także – dietetycznego  jogurtu „zero procent”, bo a dużo w nim  różnych chemicznych dodatków. Jeżeli chcemy niskokaloryczne śniadanie, to jogurt np. 1,5%  wystarczy. Ponadto –  ciemny chleb graham, bez masła.

Smacznego!

 

x   x   x

Wykorzystano  materiały firmy Eko-Aronia Agnieszka Chilicka

 

Dodaj komentarz