Na śniadanie: kasza jaglana z białym serem

Składniki dla 2 osób:

  • 2 porcje ugotowanej kaszy jaglanej
  • 6 – 8 dkg  białego sera pokrojonego w dużą kostkę (taki  ser, który  się nie rozlatuje przy krojeniu )
  • 1 czubata łyżeczka suszonej goji
  • 1 czubata łyżeczka suszonej morwy białej (dosyć trudno ją kupić, więc możesz  z niej zrezygnować, chociaż w  pełnym zestawie danie jest najlepsze)
  • dwie możliwości: 1 łyżeczka startych na grubej tarce orzechów laskowych, lub  3 -4 połówki połamanych na kawałki orzechów włoskich
  • cynamon
  • 1 łyżeczka masła klarowanego
  • 1/2 łyżeczki octu jabłkowego.

Jeżeli używam orzechów włoskich – zaczynam od zamoczenia ich w wodzie z octem jabłkowym  na 15 minut i  po 10 minutach dodaję jeszcze goję i morwę. Jeżeli używam orzechów laskowych, które można przygotować wcześniej i  trzymać zmielone w słoiczku, moczę tylko morwę i goję przez 5 minut.

Na patelkę nalewam odrobinę wody (mnie więcej  1 duża łyżka), dodaję masło klarowane – dzięki czemu kasza przy odgrzewaniu nie będzie się przypiekała. Gdy  kasza jest już gorąca,  dodaję kostki białego sera i delikatnie mieszam, tak, żeby ser nieco się rozgrzał, ale równocześnie – nie stopił się, lub  rozpadł na kawałki. Wykładam na talerz, posypuję cynamonem, a następnie –  odcedzonymi  z wody owocami suszonymi, orzechami włoskimi lub zmielonymi laskowymi.

Smacznego!

4 comments

  1. Marzena says:

    Tak się cieszę, że robię postępy i już interesuje mnie zdrowe żywienie 🙂 Pozdrawiam 🙂 też pisze bloga w sumie też o zdrowiu, min. o tai chi 🙂

Dodaj komentarz