Bazylia dobra na kości

Bazylia Czy wiesz, że zioła to nie tylko dodatek poprawiający smak potraw.  Mają też inne zalety, które sprawiają,  że warto je stosować.

Zioła zwłaszcza świeże, są  z reguły silnie zasadotwórcze.  Także suszone zioła są zasadotwórcze, a  w najgorszym przypadku –  neutralne. Dzięki dodaniu świeżych lub suszonych ziół można więc zmniejszyć kwasowy odczyn np. posiłków mięsnych.

Mniej znany jest  te fakt, że zioła mogą  zawierać mnóstwo  potrzebnych naszemu organizmowi n składników  mineralnych i witamin. Przykładowo bazylia jest bardzo dobrym źródłem kilku  składników niezbędnych  dla zdrowia naszych kości: wapnia oraz warunkujących przyswajanie wapnia:  manganu, witaminy K2 i magnezu. Dwie łyżki suszonej bazylii mogą dostarczyć  ok. 100 proc. zapotrzebowania dziennego na witaminę K2, połowę dziennej dawki manganinu i około 20 proc. – wapnia ( na podstawie książki Alissy Hamilton „ Pij mleko, będziesz chory”).

Oczywiście trudno byłoby  dodawać do potraw codziennie po dwie łyżki suszonej bazylii, niemniej warto pamiętać o dodawaniu jej  do wszystkich dań, do których pasuje.

Dodaj komentarz